CAS
KITE – Projecte significatiu: “Volem jugar al bàsquet”
|
||
Síntesi
destacant l’aprenentatge que es pretén
|
||
A la assignatura d’E.F.
al cicle superior es comença a realitzar la iniciació esportiva. L’esport
actualment és molt important degut a l’alt grau de sedentarisme dels infants
i adolescents. Per aquest motiu s’intenta que els alumnes proven diferents
esports perquè puguin tindre curiositat i endinsar-se a la pràctica
esportiva.
En
conseqüència es pretén que escullen els esports que volen fer al llarg del
curs i que els mateixos vagin descobrint les possibilitats que aquest esport
l’ofereix. Per tant, aquest projecte esta basat en un aprenentatge
significatiu per part de l’alumnat, ja que parteix de les seves inquietuds. A
més l’assoliment dels continguts serà mitjançant un aprenentatge constructiu
i col·laboratiu al llarg de tot el projecte.
|
||
Índex
|
Contingut
|
Observacions
|
Context
General
|
||
Professor /
consultor
|
Iván Ortiz
Vera
|
|
Experiència
en ensenyament
|
6 anys
|
|
Experiència /
Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
|
Mig
|
Per elaborar la documentació pel treball i nivell mitjà
d’Internet
|
Tipus de
centre
|
Escola
pública d’Educació infantil i primària
|
---
|
Localització
del centre
|
A la població
de l’Hospitalet del Llobregat
|
---
|
Connexió
|
Internet
(ADSL)
|
---
|
Localització
dels recursos tecnològics
|
Dues aules
d’informàtica i dos ordinadors per classe (racó d’informàtica)
|
---
|
Situació
sòcio - econòmica dels alumnes
|
Perfil de les
famílies mitjà/baix
|
És un barri amb una alta taxa d’immigració
|
Context
de la història o cas
|
||
Nivell
|
6è de
primària
|
12 anys
|
Assignatura
|
Educació
física
|
2 h. setmanals
|
Fites
en la història
|
||
Activitats
planificades a la sessió o unitat
|
- Escollir
l’esport
- Jugar
un partit de bàsquet
- Parlar
sobre les situacions que s’han donat, la necessitat de saber les regles,
d’usar una tècnica correcta
- Planificació
de les activitats a realitzar cada parella de treball
- Recerca
d’informació i selecció de la informació corresponent
- Anàlisi
de la informació i elaboració de l’apartat de treball.
- Revisió
dels conceptes treballats i creació de la wiki
- Exposició
teòrica a la resta dels companys de les diferents parts del treball
- Exposició
practica dels exercicis tècnics elaborats amb l’ajuda del mestre (si cal)
- Exercicis
i jocs variats de bàsquet al pati
- Partit de
bàsquet
|
---
|
Nivell
d’aprenentatge esperat
|
Realitzar un
aprenentatge constructiu i col·laboratiu sobre el bàsquet a partir dels
coneixements previs.
Conèixer les
accions tècniques bàsiques del bàsquet i les normes que s’utilitzen per a
poder jugar coherentment.
A més que
l’alumnat durant aquest procés aprengui a utilitzar les TIC com mediadores
del seu propi aprenentatge.
|
Objectius:
-
Conèixer les accions tècniques del basquet.
-
Conèixer i respectar les normes del bàsquet.
-
Adquirir estratègies d’aprenentatge davant de noves situacions.
-
Explicar els conceptes teòrics als companys respectant les habilitats dels
companys.
-
Realitzar les accions tècniques del bàsquet amb coordinació, agilitat i
equilibri.
- Utilitzar i
aplicar les normes del bàsquet respectant als companys.
|
Tipus
d’activitat
|
Les
activitats estan orientades a que l’alumne pugui construir el seu coneixement
sobre el que ja sap prèviament. Les activitats es realitzaran en petit grup i
gran grup buscant un aprenentatge col·laboratiu.
Les
activitats aniran des de debats, recerca d’informació, elaboració d’una
documentació, exposició de la informació i pràctica esportiva
|
---
|
Activitats
de la història o cas
|
||
Tecnologies
utilitzades
|
Suport físic:
Ordinador amb connexió a Internet i projector d’aula
Programes: chrome
i open Office writer
Pàgines
internet: google, yahoo, bing i wikispaces
|
---
|
Raó per la
qual la fa servir
|
S’utilitza
per a poder cercar la informació necessària per a la posterior elaboració
d’un document i la creació d’un wikispaces.
A més a
l’alumnat se’ls explica que hi ha més buscadors a Internet i s’utilitzaran
els tres més importants.
Poder
realitzar una exposició utilitzant el projector d’aula i la pàgina wikispaces
creada
|
---
|
Naturalesa de
las activitats (tasques cognitives a realitzar)
|
Es pretén que
l’alumnat pugui relacionar les TIC com a eines de recerca d’informació als
seus dubtes. Per això, hem de facilitar aquesta relació i potenciar-la,
perquè les persones que facin aquesta relació es quedaran fora d’una
important font d’informació.
A més d’un ús
correcte de la informació cercada i l’elaboració de documents col·laboratius
(web 2.0).
|
---
|
Dificultats
trobades
|
El
temps, ja que per aconseguir una bona construcció de l’aprenentatge l’alumnat
ha de tenir moments per assolir aquest coneixements, però per la falta de
temps i voler acabar el projecte aquest procés no ha estat del tot correcte.
|
---
|
Ajuda /
col·laboració emprada
|
L’ajuda
ha estat per part de la tutora del grup a l’hora de realitzar la recerca
d’informació, elaboració i exposició.
|
---
|
Rol del
professor
|
Guiar durant
el procés d’aprenentatge de l’alumnat, suggerint on buscar o com elaborar la
informació.
|
---
|
Rol de
l’estudiant
|
Actiu,
explorador i constructor del seu aprenentatge construint nous conceptes i
relacions.
|
---
|
Resultats
|
||
Observacions
|
Les
dificultats trobades per ser la primera vegada que l’alumnat treballava amb
aquesta metodologia. Ja que moltes fases del projecte amb anat més lentes del
esperat i per a complir amb la programació he tingut que estirar de l’alumnat.
L’alta
motivació i predisposició mostrada per part de l’alumnat.
|
---
|
Avaluació de
l’aprenentatge
|
Avaluació
inicial, saber el coneixements previs que té l’alumnat sobre el bàsquet
Avaluació formativa,
aquesta avaluació va paral·lela a l’elaboració del projecte té la funció de
analitzar l’evolució dels aprenentatges
Avaluació sumativa,
per a comprovar el nivell final d’assoliment dels objectius.
Autoavaluació,
l’alumnat omplirà la rúbrica facilitada pel docent per a ser conscient del
seu propi aprenentatge i dels aspectes demants
|
---
|
Lliçó apresa
pel professor
|
El temps no
pot marcar el ritme dels aprenentatges de l’alumnat, per aquest motiu es
millor allargar el projecte que finalitzar-ho dintre del període establert,
ja que l’alumnat no acaba d’assolir tots els aprenentatges.
Fer una
reflexions sobre el procés d’aprenentatge i no només sobre el resultat.
Facilitar la
rúbrica al principi de les sessions o al principi del projecte, facilita la
feina de l’alumnat.
|
---
|
miércoles, 14 de enero de 2015
CAS KITE – Projecte significatiu: “Volem jugar al bàsquet”
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario