CAS KITE – EL MEU APRENENTATGE
|
||
Síntesi
destacant l’aprenentatge que es pretén
|
||
L’assignatura Noves
tecnologies de la informació i la comunicació en Educació, està dins del pla
d’estudis de la llicenciatura de psicopedagogia.
Per tant, l’objectiu
d’aquest aprenentatge està orientat a adquirir un coneixements sobre ciència,
tecnologia, societat, educació, TE i TIC. Aquesta adquisició de coneixements
es farà des d’un punt de vista constructiu a partir de les diferents
activitats proposades.
D’aquesta
manera al finalitzar l’assignatura es pretén aconseguir un canvi conceptual
sobre conceptes treballats al llarg d’aquest temps.
|
||
Índex
|
Contingut
|
Observacions
|
Context
General
|
||
Professor /
consultor
|
Manel Aguirre
Raya
|
|
Experiència
com estudiant
|
Actualment:
Estudiant de
Prèviament:
Magisteri, especialitat d’Educació Fisica
|
6è trimestre a la UOC
|
Experiència /
Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
|
Mig
|
Per realitzar la meva feina com a docent i poder seguir
el desenvolupament de la carrera
|
Tipus de
centre
|
Universitat
|
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
http://www.uoc.edu/
|
Connexió
|
Internet
|
---
|
Localització
dels recursos tecnològics
|
Casa
|
---
|
Context de la
història o cas
|
||
Nivell
|
6è trimestre
a la UOC
|
---
|
Assignatura
|
Noves
tecnologies de la informació i la comunicació en Educació
|
4,5 crèdits
|
Fites en la
història
|
||
Activitats
planificades a la sessió o unitat
|
activitat 1: autoavaluació inicial
activitat 2 debat cts i aprenentatge
activitat 3: informe de síntesis i mapa
conceptual
4 projecte: tic i aprenentatge
significatiu
Activitat
4.1: 2 casos kite (propi aprenentatge i projecte
|
---
|
Nivell
d’aprenentatge esperat
|
Realitzar un
aprenentatge constructiu i crític sobre educació, societat, tecnologia,
ciència, TE i TIC.
A més
d’aprendre a elaborar projecte significatius per al nostre alumnat.
|
Objectius
de l’assignatura:
- Delimitar les diferents formes de conceptualitzar
- Valorar la importància dels factors socioculturals i
comunicatius en les situacions mediades d'aprenentatge.
- Dissenyar situacions d'aprenentatge mediades per eines
tecnològiques, que potenciïn l'aprenentatge significatiu i el canvi
conceptual.
- Desenvolupar una actitud positiva però realista davant
de l'aplicació de les TIC a les situacions d'ensenyament i aprenentatge.
|
Tipus
d’activitat
|
- Creació
d’un blog, per a comprovar el nostre canvi conceptual al llarg de
l’assginatura.
-
Participació amb la resta dels companys al forum de l’assignatura i als
espais de debats, per a realitzat un aprenentatge col·laboratiu.
- Realització
de les activitats d’avaluació continuada, per a realitzar un aprenentatge
constructiu.
|
---
|
Activitats de
la història o cas
|
||
Tecnologies
utilitzades
|
Suport físic:
Ordinador amb connexió a Internet
Programes:
microsoft word, cmap tools, foxit reader,
Pàgines
internet: UOC, google tools, rubistar, wikispaces
|
---
|
Raó per la
qual la fa servir
|
Poder seguir
el transcurs de l’assignatura
|
---
|
Naturalesa de
las activitats (tasques cognitives a realitzar)
|
Adquirir unes
capacitats tecnològiques que ens capaciten per a elaborar activitats al
nostre alumnat des d’un punt de vista d’aprenentatge significatiu,
constructiu i col·laboratiu des de
|
---
|
Dificultats
trobades
|
El
desconeixement d’alguns programes (cmap tools) i pàgines web per a realitzar
les activitats (wikispace)
|
---
|
Ajuda /
col·laboració emprada
|
L’ajuda
ha vingunt per part dels companys i companyes de l’assignatura a l’espai del
forum i del professor
|
---
|
Rol del
professor
|
Guia del
procés d’aprenentatge, i realitzant preguntes que t’obligaven a reflexionar
sobre els aprenentatges.
|
---
|
Rol de
l’estudiant
|
Actiu,
explorador i constructor del seu aprenentatge construint nous conceptes i
relacions.
|
---
|
Resultats
|
||
Observacions
|
Els alumnes
realitzen l’activitat requerida
|
---
|
Avaluació de
l’aprenentatge
|
Autoavaluació,
contínuament ens hem hagut d’autoavaluar al llarg de l’assignatura el nostre
procés d’aprenentatge i observar el nostre canvi conceptual
Avaluació d’un
company, ja que hem hagut d’analitzar el treball realitzar pels companys en
dues ocasions
Avaluació
continuada a través de les activitats d’avaluació continua
|
---
|
martes, 13 de enero de 2015
CAS KITE – EL MEU APRENENTATGE
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario