martes, 13 de enero de 2015

CAS KITE – EL MEU APRENENTATGE

CAS KITE – EL MEU APRENENTATGE
Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén
L’assignatura Noves tecnologies de la informació i la comunicació en Educació, està dins del pla d’estudis de la llicenciatura de psicopedagogia.
Per tant, l’objectiu d’aquest aprenentatge està orientat a adquirir un coneixements sobre ciència, tecnologia, societat, educació, TE i TIC. Aquesta adquisició de coneixements es farà des d’un punt de vista constructiu a partir de les diferents activitats proposades.
D’aquesta manera al finalitzar l’assignatura es pretén aconseguir un canvi conceptual sobre conceptes treballats al llarg d’aquest temps.
Índex
Contingut
Observacions
Context General
Professor / consultor
Manel Aguirre Raya

Experiència com estudiant
Actualment: Estudiant de la UOC
Prèviament: Magisteri, especialitat d’Educació Fisica

6è trimestre a la UOC
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
Mig

Per realitzar la meva feina com a docent i poder seguir el desenvolupament de la carrera
Tipus de centre
Universitat
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
http://www.uoc.edu/
Connexió
 Internet
---
Localització dels recursos tecnològics
Casa
---
Context de la història o cas
Nivell
6è trimestre a la UOC
---
Assignatura
Noves tecnologies de la informació i la comunicació en Educació
4,5 crèdits
Fites en la història
Activitats planificades a la sessió o unitat

activitat 1: autoavaluació inicial

activitat 2 debat cts i aprenentatge

activitat 3: informe de síntesis i mapa conceptual

4 projecte: tic i aprenentatge significatiu

Activitat 4.1: 2 casos kite (propi aprenentatge i projecte
---

Nivell d’aprenentatge esperat
Realitzar un aprenentatge constructiu i crític sobre educació, societat, tecnologia, ciència, TE i TIC.
A més d’aprendre a elaborar projecte significatius per al nostre alumnat.
Objectius de  l’assignatura:
- Delimitar les diferents formes de conceptualitzar la Tecnologia Educativa, discriminant els seus límits i marcs d'actuació.
- Valorar la importància dels factors socioculturals i comunicatius en les situacions mediades d'aprenentatge.
- Dissenyar situacions d'aprenentatge mediades per eines tecnològiques, que potenciïn l'aprenentatge significatiu i el canvi conceptual.
- Desenvolupar una actitud positiva però realista davant de l'aplicació de les TIC a les situacions d'ensenyament i aprenentatge.

Tipus d’activitat
- Creació d’un blog, per a comprovar el nostre canvi conceptual al llarg de l’assginatura.
- Participació amb la resta dels companys al forum de l’assignatura i als espais de debats, per a realitzat un aprenentatge col·laboratiu.
- Realització de les activitats d’avaluació continuada, per a realitzar un aprenentatge constructiu.
---
Activitats de la història o cas
Tecnologies utilitzades
Suport físic: Ordinador amb connexió a Internet
Programes: microsoft word, cmap tools, foxit reader,
Pàgines internet: UOC, google tools, rubistar, wikispaces
---
Raó per la qual la fa servir
Poder seguir el transcurs de l’assignatura
---
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar)
Adquirir unes capacitats tecnològiques que ens capaciten per a elaborar activitats al nostre alumnat des d’un punt de vista d’aprenentatge significatiu, constructiu i col·laboratiu des de la TE i utilitzant les TIC
---
Dificultats trobades
 El desconeixement d’alguns programes (cmap tools) i pàgines web per a realitzar les activitats (wikispace)
---
Ajuda / col·laboració emprada
 L’ajuda ha vingunt per part dels companys i companyes de l’assignatura a l’espai del forum i del professor
---
Rol del professor
Guia del procés d’aprenentatge, i realitzant preguntes que t’obligaven a reflexionar sobre els aprenentatges.
---
Rol de l’estudiant
Actiu, explorador i constructor del seu aprenentatge construint nous conceptes i relacions.
---
Resultats
Observacions
Els alumnes realitzen l’activitat requerida
---
Avaluació de l’aprenentatge
Autoavaluació, contínuament ens hem hagut d’autoavaluar al llarg de l’assignatura el nostre procés d’aprenentatge i observar el nostre canvi conceptual
Avaluació d’un company, ja que hem hagut d’analitzar el treball realitzar pels companys en dues ocasions
Avaluació continuada a través de les activitats d’avaluació continua
---


Història complerta

Entrevistador: Aquesta entrevista te la finalitat de que comparteixes amb els lectors el teu punt de vista sobre el procés d’aprenentatge realitzat al llarg de l’assignatura de Noves tecnologies de la informació i la comunicació en Educació
Entrevistat: L’assignatura forma part del plà docent de la llicenciatura de psicopedagogia i és de 4,5 credits. Aquesta assignatura es realitza al llarg d’un semestres a traves de les diferents activitats d’avaluació continuada i a diferència de la majoria d’assignatures de psicopedagogia no es realitza una prova final.
Entrevistador: Pots explicar en que consisteixen les activitats d’avaluació continuada?
Entrevistat: Si, l’assignatura consta de quatre activitats que s’ha de realitzar al llarg del semestre. A la primera activitat sense mirar res dels apunts tenien que respondre a unes preguntes i realitzar un mapa conceptual sobre les relacions que pensaven que existien entre societat, educació, tecnologia i ciència.
La segona activitat teníem que realitzar un debat defensant una postura en funció del rol assignat pel consultor. A més el debat tenia que seguir l’estructura d’argumentació de Toulmin, que va resultar molt interessant i considero que es deuria d’haver explicat més aviat en la llicenciatura.
La tercera activitat es tenia que elaborar un informe sobre els conceptes treballats i un nou mapa conceptual, a més de comparar-lo amb el que havien realitzat a la primera activitat.
La quarta i última activitat, consisteix en realitzar un projecte significatiu a un context real, es a dir em de realitzar un treball significatiu amb un alumne o grup d’alumnes i que puguin construir els sues conceptes i relacions utilitzant les TIC com a eina mediadora. Aquest procés s’ha de documentar i realitzar un mapa conceptual sobre els aprenentatges que aconseguiran l’alumnat.
Per finalitzar hi ha una activitat que està dintre de la quarta i que consisteix en realitzar dos casos segons l’aprenentatge basat en casos o històries
Entrevistador: Quan de temps disposeu per a realitzar les activitats d’avaluació continuada?
Entrevistat: Les activitats tenen un temps determinat per a realitzar-les i depèn dels objectius de l’activitat el temps que dura. L’inici i la durada de cada activitat està molt bé explicat al calendari de l’assignatura, a més et facilita unes dates per orientar-te amb l’elaboració de les activitats.
Entrevistador: Te ha suposat un esforç seguir l’avaluació continuada de l’assignatura?
Entrevistat: La veritat que és una assignatura on es treballen conceptes nous i has de dedicar molt de temps per a poder seguir l’avaluació continua, per la qual cosa se ha de realitzar un seguiment continuo de l’assignatura al llarg de tot el semestre, considero que no es pot deixar tota la feina per  l’últim moment, però a la vegada està molt bé estructurada i s’aprèn molt si ets capaç de administrar-te el temps de forma correcta. Encara que no crec que suposi un esforç, ja que esforç té una connotació negativa quan fas alguna cosa que no vols fer o no t’agrada fer, jo personalment he gaudit amb aquesta assignatura
Entrevistador: Quina activitat ha estat la més útil per tu?
Entrevistat: Totes les activitats han estat molt útils, però si que és veritat que l’activitat quatre he gaudit molt fent-la i crec que he aprés moltes coses que aplicaré al llarg de la meva carrera professional.
Entrevistador: Quina activitat o part d’una activitat ha estat la més difícil per a tu?
Entrevistat: Pel temps dedicat ha estat l’activitat quatre, però per dificultat ha estat l’activitat 3, ja que per a realitzar el mapa conceptual amb el cmap tools vaig tenir que dedicar molt de temps, perquè és una eina que desconeixia totalment, a més una vegada elaborat el mapa em va costar moltíssim compartir-lo amb la resta dels companys/es per a que els pogueren realitzar les seves aportacions.
Entrevistador: Has utilitzat el fòrum de l’assignatura?
Entrevistat: Si, a més el considero molt interessant i ha estat molt actiu durant tot el semestres, gràcies al fòrum he pogut consultar dubtes que tenia o he pogut veure la resposta d’algun company a un altre que m’ha servit a mi també. A més he intentat participar resolen dubtes als companys quan pensava que podia ser d’utilitat.
Entrevistador: Per finalitzar aquesta entrevista, que recomanaries als futurs estudiants d’aquesta assignatura?
Entrevistat: Que la facin amb molt d’interès i il·lusió, a més d’intentar anar al dia en totes les activitats plantejades, ja que al final de l’assignatura es donaran compte de l’aprenentatge aconseguit i que en el meu cas ha estat molt. També els diria que s’obliden de la gran quantitat de feina que s’ha de fer i que no pensen en la relació crèdits / temps dedicat, perquè l’únic que passarà es que no facin a feina correctament i és una assignatura que val la pena realitzar.





No hay comentarios:

Publicar un comentario