miércoles, 24 de septiembre de 2014

Activitat 1

Qüestions de desenvolupament breu

1.    ¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.

El progrés en el coneixement tecnològic i científic actualment són unes de les bases importants en el que es pot sustentar el progrés econòmic i social, però encara aquest progrés en el coneixement tecnològic i científic sigui una de les bases en l’actualitat permetin el progrès econòmic i social no es determinant, i molt menys garanteix aquest progrès.

2.    ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?

La fomentació científica és una de les garanties de neutralitat ideològica, però s’ha de considerar altres, ja que la ciencia va evolucionant i alguns coneixements que es donaven com a vertaders amb el temps s’ha demostrat que estaven equivocats o simplement mal plantejats.

3.    Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.

No em puc mostrar molt d’acord amb aquesta expressió, perquè sempre he considerat i defensat tant en un sentit com l’altre, que per a aconseguir un al procès d’ensenyament-aprenentatge complet s’ha d’utilitzar els diferents requisits que estan a prop dels nostres alumnes, es a dir, en de suministrar eines als alumnes, per a que desprès ells a la seva vida quotidiana puguin emplear les que millor s’ha dapten a les seves necessitats.

4.    ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?

Principalment la causa que està produint tots aquest canvis en els darrers anys és la velocitat a la que es pot compartir la informació i que aquesta informació cada vegada arriba més ràpid a totes les parts. Per la qual cosa es pot estudiar i analitzar la informació i extraure moltes més idees.

5.    Defineix en una frase la Tecnologia Edicatova. Digues quin és el seu objecte d’estudi.

Supose que es volia dir Tecnologia Educativa. Per tant, diria que són totes les eines i productes que es poden obtenir d’aquestes eines en benefici de l’educació.

6.    Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement.

Transmetre informació pot ser quan el producte ja esta creat arriba al seu destinari i s’està produint una transmissió, per exemple el profesor quan fa una explicació a la classe. Per altra banda, la construcció del coneixement és quan la persona que reb la informació es capaç d’entendre-la i fer-la seva, en aquest moment es quan es construeix el coneixement.

7.    Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".

Estic d’acord amb aquesta expressió, perquè considere que les persones no vivim aïllades dels diferents contextos, i per tant, quan la persona coneix el seu context el pot utilitzar per a explicar-lo i donar sentit a les idees dels altres.

8.    ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i  posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?

La veritat que mai m’he plantejat canviar l’entorn de la UOC, ja que em sembla molt còmode com està configurat. Les úniques coses que modifique són els colors de les assignatures, ja que visualment em permet veure al calendari les dades importants i als missatges de resposta que isca el meu nom.

9.    Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts?

Crec disposar dels coneixements previs que el Pla docent indica per a poder seguir l’assignatura, i no tinc cap problema a instal·lar programari al meu ordinador i estic interessat en aprendre més funcions de la web 2.0, perquè considere que és una forma d’ajudar als demés i sobre tot de ser ajudat.


10.  Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: __8____
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: __9____
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : ____10____
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: __1___
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: __5___
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: __2___
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: ____6___
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: __5____
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: _____6___
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: ___6_____

Mapa de conceptes

Insereix en aquest document un mapa de conceptes sobre la relació entre Ciència, Tecnologia, Societat i Educació que, prèviament, hagis realitzat a llapis i paper (o amb algun programa) i escanejat o fotografiat. El resultat de l’escaneig hauria de ser una imatge i no un pdf. Millor una imatge jpg per fer-la servir més endavant. Aquesta tasca és obligatòria per poder continuar l’avaluació continuada.





  1. Comenta el teu grau de compromís en relació als coneixements previs   que has reflectit en aquest document. Fins a quin punt creus que els defensaries davant d’un tribunal? Creus que poden canviar els teus esquemes en un futur proper?

Pense que puc canviar de pensament, ja que les persones spn èssers que van desenvolupant-se al llarg de la seva vida i els interessos, necessitats i motivacions van canviant, per la qual cosa  els esquemes que tinc poden sofrir canvis en el futur. Però si és veritat que amb el meu nivell actual (no vull dir que estiga en possessió de la veritat) si defensaria davant d’un tribunal les meves idees fins que em demostren que estic equivocat amb argumentacions lògiques i les seves demostracions.

Conclusions

Quines primeres impressions reps en realitzar aquesta primera activitat?

Aquesta primera activitat em fa pensar per a on anirà a desenvolupar-se aquesta assignatura.

No hay comentarios:

Publicar un comentario