1.
¿Creus que el progrés en el coneixement
tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social?
Contesta clarament i justifica la resposta.
El progrés en el coneixement
tecnològic i científic actualment són unes de les bases importants en el que es
pot sustentar el progrés econòmic i social, però encara aquest progrés en el
coneixement tecnològic i científic sigui una de les bases en l’actualitat
permetin el progrès econòmic i social no es determinant, i molt menys garanteix
aquest progrès.
2.
¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació
científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat
ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?
La fomentació científica és una de les
garanties de neutralitat ideològica, però s’ha de considerar altres, ja que la
ciencia va evolucionant i alguns coneixements que es donaven com a vertaders
amb el temps s’ha demostrat que estaven equivocats o simplement mal plantejats.
3.
Expressa el teu grau d’acord: Tenir present
les Tecnologies de la
Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de
qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable
actualment.
No em puc mostrar molt d’acord amb
aquesta expressió, perquè sempre he considerat i defensat tant en un sentit com
l’altre, que per a aconseguir un al procès d’ensenyament-aprenentatge complet
s’ha d’utilitzar els diferents requisits que estan a prop dels nostres alumnes,
es a dir, en de suministrar eines als alumnes, per a que desprès ells a la seva
vida quotidiana puguin emplear les que millor s’ha dapten a les seves
necessitats.
4.
¿Quines són les causes que originen els
profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?
Principalment la causa que està
produint tots aquest canvis en els darrers anys és la velocitat a la que es pot
compartir la informació i que aquesta informació cada vegada arriba més ràpid a
totes les parts. Per la qual cosa es pot estudiar i analitzar la informació i
extraure moltes més idees.
5.
Defineix en una frase la Tecnologia
Edicatova. Digues quin és el seu objecte d’estudi.
Supose que es volia dir Tecnologia
Educativa. Per tant, diria que són totes les eines i productes que es poden
obtenir d’aquestes eines en benefici de l’educació.
6.
Posa un exemple de transmissió de coneixement
i un altre de construcció del coneixement.
Transmetre informació pot ser quan el
producte ja esta creat arriba al seu destinari i s’està produint una
transmissió, per exemple el profesor quan fa una explicació a la classe. Per
altra banda, la construcció del coneixement és quan la persona que reb la
informació es capaç d’entendre-la i fer-la seva, en aquest moment es quan es
construeix el coneixement.
7.
Expressa el teu grau d’acord amb la següent
afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la
persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".
Estic d’acord amb aquesta expressió,
perquè considere que les persones no vivim aïllades dels diferents contextos, i
per tant, quan la persona coneix el seu context el pot utilitzar per a
explicar-lo i donar sentit a les idees dels altres.
8.
¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar
l’entorn de la UOC
a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció
Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una
idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges
visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a
algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i posar a un clic de distància altres mitjans
de comunicació teus...?
La veritat que mai m’he plantejat
canviar l’entorn de la UOC, ja que em sembla molt còmode com està configurat.
Les úniques coses que modifique són els colors de les assignatures, ja que
visualment em permet veure al calendari les dades importants i als missatges de
resposta que isca el meu nom.
9.
Comptes amb els coneixements previs que el
Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de
l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració
de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud
positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer
servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns
apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts?
Crec disposar dels coneixements previs que el Pla docent indica per a poder seguir l’assignatura, i no tinc cap problema a instal·lar programari al meu ordinador i estic interessat en aprendre més funcions de la web 2.0, perquè considere que és una forma d’ajudar als demés i sobre tot de ser ajudat.
10. Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt
d’acord)
TE2)
L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de
tècniques per als docents: __8____
CC2)
Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: __9____
TC1)
Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que
asseguren la correcta transmissió del coneixement : ____10____
DT2)
La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a
prejudicis, valors i actituds: __1___
CC1)
Les aules de la UOC
són una comunitat d’aprenentatge: __5___
DU2)
Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: __2___
TE1)
La Tecnologia
Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon
domini de les TIC: ____6___
DU1)
Els debats a la UOC
poden millorar moltíssim: __5____
TC2)
Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: _____6___
DT1)
El canvi tecnològic determina el canvi social: ___6_____
Mapa de conceptes
Insereix en aquest document un mapa de
conceptes sobre la relació entre Ciència, Tecnologia, Societat i Educació que,
prèviament, hagis realitzat a llapis i paper (o amb algun programa) i escanejat
o fotografiat. El resultat de l’escaneig hauria de ser una imatge i no un pdf.
Millor una imatge jpg per fer-la servir més endavant. Aquesta tasca és
obligatòria per poder continuar l’avaluació continuada.
- Comenta
el teu grau de compromís en relació als coneixements previs que has reflectit en aquest document.
Fins a quin punt creus que els defensaries davant d’un tribunal? Creus que
poden canviar els teus esquemes en un futur proper?
Pense que puc canviar de pensament, ja
que les persones spn èssers que van desenvolupant-se al llarg de la seva vida i
els interessos, necessitats i motivacions van canviant, per la qual cosa els esquemes que tinc poden sofrir canvis en
el futur. Però si és veritat que amb el meu nivell actual (no vull dir que
estiga en possessió de la veritat) si defensaria davant d’un tribunal les meves
idees fins que em demostren que estic equivocat amb argumentacions lògiques i
les seves demostracions.
Conclusions
Quines
primeres impressions reps en realitzar aquesta primera activitat?
Aquesta
primera activitat em fa pensar per a on anirà a desenvolupar-se aquesta
assignatura.
No hay comentarios:
Publicar un comentario